
U utorak, 15. travnja 2025., Gimnazija Eugena Kumičića Opatija bila je domaćin važnog nacionalnog istraživanja o utjecaju digitalnih tehnologija na učenike i nastavnike, koje se provodi u sklopu projekta Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju – BrAIn. Istraživački tim s Hrvatskog katoličkog sveučilišta, predvođen dr. sc. Anom Žulec Ivanković sa Sveučilišnog odjela za psihologiju, proveo je tri fokus-grupe s različitim sudionicima naše školske zajednice.
Prva fokus-grupa, održana u 13 sati, okupila je naše nastavnike: Sintiju Tropper Trinajstić, prof., Olivera Kvasinu, prof., Brankicu Zeljković Jauković, prof., Sanju Perman Benković, prof., Sanju Marušić, prof., i dr. sc. Ivanu Černeha. U 14 sati uslijedila je fokus-grupa s članovima Vijeća učenika, dok su od 14:50 do 15:35 svoja iskustva i stavove iznosili učenici prvih razreda.
Tijekom svake fokus-grupe sudionici su u otvorenoj i poticajnoj atmosferi razgovarali o svojim iskustvima s digitalnim tehnologijama, izazovima i prednostima koje one donose u svakodnevni život i obrazovanje. Istraživači su pažljivo slušali i bilježili sve prijedloge i komentare kako bi što bolje razumjeli potrebe i perspektive svih uključenih. Ovakav pristup omogućio je iskrenu razmjenu mišljenja i pridonio stvaranju cjelovite slike o utjecaju digitalnih tehnologija na dobrobit učenika i nastavnika u našoj školi.
Nositelj ovog nacionalnog projekta je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET, pod nadležnošću Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih te Vlade Republike Hrvatske. Projekt traje od 1. rujna 2023. do 1. rujna 2029. godine. Cilj projekta je unaprijediti kvalitetu i trajanje vremena koje učenici provode u odgojno-obrazovnom procesu kroz integraciju digitalnih tehnologija, razvoj personaliziranog pristupa učenju i poučavanju te izradu kurikuluma i digitalnog obrazovnog sadržaja iz područja novih digitalnih tehnologija. Sudjelovanjem u ovom projektu, naša škola daje vrijedan doprinos razvoju digitalnog obrazovanja i stvaranju sigurnijeg, učinkovitijeg i personaliziranog okruženja za učenje i poučavanje.