Gimnazija Eugena Kumičića Opatija

,,Škola budućnosti'' by STEMI, Infobip i A1

,,Škola budućnosti'' by STEMI, Infobip i A1

Robotika u GEK-u

Početkom rujna 2023. godine, u sklopu CARNET-ove nabave uređaja za primjenu digitalne tehnologije u nastavi, naša gimnazija dobila je Stemi hexapod interaktivne robote na šest nogu te 3D printer. Učenici 2. a razreda Vilim Hržić, Eni Smolić, Lukas Goršić, Marin Detan, Dorian Krznarić, Karlo Tuljak, Jan Delogu, Toma Šimunić, Josip Tkalčević i Lea Gibičar te učenica 3.a razreda Petra Mrkušić, uključili su se u projekt "Škola budućnosti - Robotika i automatizirani sustavi (RAS)" na nastavi izborne informatike.

Učenici su u kutijama dobili 18 servo motora, više od 100 vijaka, 50 matica i PCB ploču, te su sami sastavljali stopala, bedra, kukove i tijelo robota. Nakon sastavljanja, slijedilo je programiranje i rad na aplikaciji za upravljanje robotom. Osim hoda i plesa, roboti mogu mjeriti toplinu, udaljenost predmeta, vlagu i još mnogo toga. Sastavljeni Hexapodi dobili su imena: Andromeda, Strudel, KarloVeliki, Pavke, Mirko i Fabo. Sljedeće godine, roboti će dobiti nadogradnje koje će biti 3D dizajnirane i isprintane na našem novom printeru.

GOAT Talk s Markom Velićem

Dana 22. studenoga 2023. godine u sklopu projekta Škola budućnosti u hrvatske škole putem YouTubea ušao je Marko Velić, renomirani stručnjak iz tvrtke Photomath. Događaj je započeo Markovim predavanjem s temom „Iskustva iz prakse u radu na AI projektima u zadnjem desetljeću"koje je trajalo 30 minuta. Marko je stručnjak za umjetnu inteligenciju koji je prethodno radio u Facebookovom Machine Learning timu u Londonu, a zadnjih nekoliko godina vodio je tim za razvoj umjetne inteligencije u Photomathu – najpoznatijoj aplikaciji za učenje matematike. U svom predavanju s učenicima je podijelio svoja iskustva rada na Facebooku i Photomathu kao i viđenje razvoja umjetne inteligencije te njenog utjecaja na ljude i obrazovanje. Nakon predavanja učenici su imali priliku postavljati pitanja tijekom 10-minutnog Q&A dijela. Njegovi odgovori bili su inspirativni i motivirajući. Ovaj GOAT Talk bio je nevjerojatno iskustvo za sve nas učenike. Ne samo da smo puno naučili o umjetnoj inteligenciji, već smo i dobili priliku razgovarati s nekim tko je na vrhu tog polja.

(pripremili: učenici izborne nastave Informatike 2. a razreda i Petra Mrkušić)

Proširena stvarnost

U sklopu inovativnog edukativno-zabavnog programa od 1. veljače do 1. svibnja 2024. učenici su sudjelovali u uzbudljivoj avanturi Škole budućnosti koristeći Proširenu stvarnost! Program je osmišljen kako bi učenicima pružio jedinstveno iskustvo istraživanja i učenja o ključnim temama, razvijajući odgovorne pojedince i čineći svaki korak kroz školu nezaboravnim putovanjem kroz znanje i razmišljanje.

Učenici su korištenjem mobilnih uređaja skenirali QR kodove, virtualno čitali materijale i odgovarali na pitanja koja su se skrivala unutra. U kabinetu informatike postavljeno je 10 QR kodova koje su učenici očitavali pomoću Equinox XR aplikacije. Svaki QR kod sadržavao je pitanja na koja su učenici mogli odgovoriti samo ako su pažljivo čitali materijale i promišljali o važnim lekcijama koje su materijali pružali.

Svaki točan odgovor bio je nagrađen bodovima, učenike su čekali novi izazovi i materijali na istim QR kodovima s dvjema temama. Teme koje su proučavali uključivale su „Žene u tech industriji“ gdje su učenici trebali razmisliti o 5 osoba koje su ostavile trajni utjecaj na svijet tehnologije. Bilo je važno prepoznati koliko žena među ponuđenim osobama i što znači biti žena u tech industriji. Druga tema, „Održivost u STEM obrazovanju"postavila je pitanja poput: Može li solarna energija pokretati internet? Odvajaš li otpad? Po čemu su to gradovi pametni i imaju li diplome da to dokažu? Kako električni automobili pomažu okolišu? Kako matematika može pomoći u spašavanju planeta od propasti? U programu proširene stvarnosti sudjelovalo je 38 učenika prvih i drugih razreda na nastavi informatike.

Ponosno objavljujemo pobjednike:

1. mjesto: Mark Pobar, 1. a razred

2. mjesto: Dea Tončinić, 2. b razred

3. mjesto: Lukas Goršić, 2. a razred

Čestitamo svim učenicima na sudjelovanju i na postignutim izvrsnim rezultatima!

 

 

Zašto GEK Opatija?

...jer odgajamo i obrazujemo učenike da postanu odgovorni i humani građani.

...jer mislimo globalno, a djelujemo ekološki i lokalno.

GEKO-EKO

...jer smo otvoreni za sve oblike i načine komunikacije.

Zašto GEK Opatija?

...jer odgajamo i obrazujemo učenike da postanu odgovorni i humani građani.

...jer mislimo globalno, a djelujemo ekološki i lokalno.

GEKO-EKO

...jer smo otvoreni za sve oblike i načine komunikacije.

Imate li pitanje za nas?

Ova internet stranica upotrebljava kolačiće radi analize korištenja internet stranica i unaprjeđenja Vašeg korisničkog iskustva. Kako biste upravljali postavkama kolačića, posjetite postavke kolačića.
Prihvaćam kolačiće