Dana 07. lipnja 2022. godine učenici 2.a razreda naše škole sudjelovali su u projektu „Goethe u GEK-u“ pod mentorstvom profesorice Gordane Zurak, nastavnice Hrvatskog jezika i Milane Kovačević Miškić, nastavnice Njemačkog jezika. Projekt je obuhvaćao raznovrsne aktivnosti koje su se pripremale nekoliko tjedana.
Dan je započeo satom Hrvatskog jezika u 2.a razredu PowerPoint prezentacijom Manuele Stipetić i Lene Jakšić koje su na kreativan način predstavile biografski i stvaralački portret autora epistolarnog romana „Patnje mladoga Werthera“, Johanna Wolfganga Goethea. Nastavi su prisustvovali profesorica Kovačević Miškić te učenik 3.a razreda, izvorni govornik njemačkog jezika, Jonathan Scheidt koji se uključivao u čitanje i prevođenje izvornog teksta s početne prezentacije. Nakon toga, digitalni plakat i digitalne umne mape predstavili su David Arsenijević, Fran Cerović, Mia Sošić, Ivan Facan te Nora Nikola i Marin Luić, a učenici David Arsenijević i Filip Borojević poveli su nas tragom Goethea kroz njegov rodni grad Frankfurt na Majni.
Rad na romanu nastavili smo čitanjem i komentiranjem ulomaka/pisama iz zadanog djela. Pisma su bila različitih tema, od ljubavne, preko tema o prirodi, umjetnosti i društvenim odnosima među likovima do teme samoubojstva. Zatim je učenik 2.a razreda Luka Gudelj glumio Goethea, a novinarka Eni Ramić postavljala mu je pitanja o njegovu životu, poticajima za pisanje i stvaralaštvo te njegovim uzorima.
U nastavku, organizirana je debata s polaznom tezom „Werther je mogao pronaći drugo rješenje.“ u kojoj su u afirmacijskoj grupi sudjelovali Lena Jakšić, Manuela Stipetić te Antonija Prpić, a u negacijskoj Mia Sošić, Luka Gudelj i Eni Ramić. Nakon žustrog debatiranja, donesena je odluka da je afirmacijska skupina ostvarila prednost svojim argumentima te je pobijedila.
Projekt smo nakon toga nastavili i na nastavi Njemačkog jezika prezentacijom digitalnog plakata Davida Arsenijevića i Frana Cerovića. Učenici Mia Sošić i Ivan Facan predstavili su svoj simpatični strip. Pridružile su nam se i učenice 2. b razreda Sonja Baričević i Lana Miletić, koje su pročitale svoja pisma podrške nesretnome Wertheru.
Učenici: Eni Ramić, Nora Nikola, Ema Gašparović, Loreta Lukić, Mia Sošić i Ivan Facan napravili su sažetak djela kroz filmove na hrvatskome i na njemačkome jeziku. Nakon zadnjeg izlaganja Nore Nikola i prijedloga za gledanje filma o Wertheru porazgovarali smo s našim učenikom Jonathanom Scheidtom kojemu smo sa zadovoljstvom na njemačkom jeziku postavljali razna pitanja o njemačkom načinu školovanja i lektirama.
Projekt se nastavio i nakon dva dana kada nam je Jan Boršić, odnosno J. W. Goethe održao svoj inspirativan govor vezan uz trenutak primanja nagrade za životno djelo.
Nadamo se da ćemo u bliskoj budućnosti imati još mnogo projekata u kojima ćemo biti uspješni.
Ivan Facan i Eni Ramić