
U suvremenom dobu, gdje se tehnologija neizbježno isprepliće s našim svakodnevnim iskustvom, obrazovanje postaje laboratorij promjene, a umjetna inteligencija – alat koji oblikuje budućnost znanja. Naša škola, svjesna neizbježnosti tog procesa, pridružila se projektu "Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju – BrAIn", kojeg vodi Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET. Projekt je financiran sredstvima Europske unije i Europskog socijalnog fonda, uz nacionalno sufinanciranje iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.
Tehnologija i znanje
Hrvatsko katoličko sveučilište (HKS) sudjeluje u projektu kao partnerska institucija, preispitujući na teorijskoj i empirijskoj razini učinke digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji na obrazovni proces. Je li obrazovanje tek prenošenje informacija ili, dublje gledano, oblikovanje uma spremnog za izazove vremena?
Eksperimentalni kurikulum kao poligon promjene
Projekt BrAIn usmjeren je na eksperimentalnu primjenu kurikuluma izvannastavne aktivnosti. Ovaj kurikulum nije samo puki prijenos znanja, već i pokušaj redefiniranja odnosa između učenika i nastavnog sadržaja – posredovanog kroz umjetnu inteligenciju. Može li tehnologija biti više od instrumenta? Može li ona postati suradnik u promišljanju?
Povratna informacija
Nužnost refleksije o vlastitom radu ključna je za svakog pedagoga. Stoga projekt uključuje i sustavno prikupljanje povratnih informacija odgojno-obrazovnih radnika. Kroz kvantitativne i kvalitativne analize, nastojat će se obuhvatiti različiti aspekti i specifičnosti iskustava u radu s umjetnom inteligencijom, ne bi li se osiguralo dublje razumijevanje ove simbioze.
Obrazovanje između tradicije i budućnosti
Učimo li iz prošlosti kako bismo oblikovali budućnost, ili smo samo promatrači tehnološke revolucije koja se odvija pred našim očima? Projekt BrAIn nije samo prilika za modernizaciju nastave, već i za propitivanje onoga što obrazovanje doista znači. U tom duhu, naša škola nastavlja biti predvodnik inovacija, s vjerom da tehnologija nije svrha sama sebi, već sredstvo kojim se otvaraju nova vrata razumijevanja.